Mikucza Tamás és Bakó András a világ leghíresebb és leghírhedettebb autós versenyén próbálja ki magát. Rajthoz állnak a 2025-os Dakar-Ralin, ami január harmadikán indul útjára.
A Dakar-Rali története több mint 50 éve, még 1972-ben kezdődött. A világ leghosszabb és legveszélyesebb autós terepversenyén azonban egészen 1992-ig nem indultak magyarok. Azóta sem érte el a hazai résztvevő csapatok száma a 30-at, egy azonban biztos, bővül a lista a 2025-ös versenyen, méghozzá egy nyíregyházi csapattal. A Mikucza Tamás-Bakó András kettős a Gumisember-MIQ Dakar Team részeként, egy bevált konstrukcióval, egy Mitsubishi Pajeroval vág neki a kéthetes megpróbáltatásnak a Dakar Classic kategóriában – számolt be róla a Nyiregyhaza.hu.
7000 kilométert kell megtenni, szervizháttér nélkül.
– A Dakar Classicot négy évvel ezelőtt indították útjára, mi, valamint a Hamza Péter–Kalmár András páros leszünk az első magyar indulók a kategóriában. A kategóriáról azt kell tudni, hogy ugyanazt az útvonalat, ugyanazokat az etapokat kell majd teljesítenünk, mint a többi három kategóriában a versenyautók, kamionok, quadok esetében a két hét alatt és nem kevesebb, mint 7000 kilométert kell majd magunk mögött tudni.
– ezzel nyitott Mikucza Tamás, aki a kormány mögött foglal majd helyet Szaúd-Arábiában, míg a a navigátora Bakó András lesz.
Ami különösen nehézzé teszi a versenyt, hogy autójukat nem követi majd külön szervizautó. Éppen ezért különösen fontos, hogy a terepjáró megbízhatóan teljesítsen a két hét során. A Classic kategória lényege egyébként, hogy ebben olyan autóval kell rajthoz állni, amely már részt vett korábbi Dakaron. A csapat egy 1996-ban készült Mitsubishi Pajerot tudott beszerezni, tehát rengeteg munka volt vele, hogy a kornak megfelelően modernizálják.